top of page
Search

הפיליפינית של דוד

בשנים המשותפות האחרונות שלהם דוד נהג לשכב עם הפיליפינית שלו. קראו לה אופֶּריטה אבל כולם קראו לה אוֹפּרה, כמו אופרה ווינפרי. היא הייתה פרועה ונטולת כל רסן, כל חצי שנה החליפה מטופל – עד שפגשה בדוד, אותו ליוותה חמש שנים רוויות בסקס סוער עמוס ויאגרה, רגשות אשם ותחושת פספוס – כל אחד מהם על פספוס אחר שחש בחייו: דוד על כך שהתחתן עם אישה שלא אהבה אותו מעולם; ואופרה על שלא הלכה ולמדה משהו מיד אחרי שסיימה בית ספר בהצטיינות בכפר ליד מנילה, החלטה הרת גורל שהובילה אותה עקב בצד אגודל אל עולם הסיעוד במדינות זרות – פורטוגל, טורקיה, אירן, וכמובן ישראל.


ברטה, על כל פנים, ידעה על הרומן הזה ולא עשתה מזה עניין. ניתן אף לומר: היא הבינה אותו ועודדה את זה. שלושים שנה היא לא שכבה איתו והוא מעולם לא בגד בה. ברטה במובן מסוים העריצה אותו על כך, אך לא יכלה לדמיין את עצמה איתו בכלל: שוכבים, מתלטפים, צוחקים. הוא היה גבר של תכלס, מחזר די גרוע למען האמת, כך שברטה בכל מקרה לא ציפתה ממנו ליותר מדי. שנים היא שכבה איתו רק כדי לספק את צרכיו, אבל באיזושהי נקודה בגיל 45 היא הבהירה לו: ״דוד, אני לא יודעת מה יש לי, אבל אני לא נמשכת לאף אחד.״


לו יכלה הייתה מספרת לו על יענקל׳ה, אבל כמובן שלא העזה. אם הייתה מספרת לדוד שכל חייה היא מחכה למגע של איש אחד בלבד, בוודאי היה דורש ממנה להתגרש, וגוער בה שתלך לשכב איתו אם זה מה שהיא כל כך רוצה.


כדי לנסות לנער את ברטה מהחלטתה, וכדי לגרום לה אולי לקנא, דוד עבר לישון בחדר האורחים עם אופרה, צופה איתה בטלוויזיה, רואים סרטים – לפעמים גם בקולנוע, מרימים כוסית לחיים – לפעמים גם במסעדות יוקרה, והכול בידיעתה – שלא לומר בתמיכתה – של ברטה. בשנתו האחרונה דוד כבר היה מרותק לכיסא גלגלים בגלל שבר באגן שמנע ממנו ללכת. אופרה הייתה לוקחת אותו מפה ולשם, מלווה אותו לשחייה בבריכה, מסיעה אותו אל שלושת ילדיו והנכדים, בזמן שברטה נשארה בביתם ולו רק כדי לא להוות גלגל רזרבי לצמד הנקמני הזה. שבוע לפני שנפצע באגן לאחר שהחליק באמבטיה, עוד הספיקו לטייל טיול רומנטי בפרובאנס, כאשר דוד כבר שקל במלוא הרצינות להתגרש מברטה, דבר שלא יצא לפועל דווקא בגלל שברטה לגמרי נתנה אוקיי לבעלה הסיעודי לעשות ככל העולה על רוחו. היא הבינה הכול.


ביום מותו הוא השאיר אחריו צוואה: נכסים וקופות גמל על סך שבעה מיליון שקלים לברטה, שבעה מיליון ושקל אחד לאופרה. גם את זה ברטה הבינה.



2 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page